Merkeleg bankkonto 1
Aktivitet
I Kristians bank har du berre lov til å setje inn
Tenk deg at Kristian set inn
Kva for andre beløp det mogleg for Kristian å endre kontobalansen sin med?
Banken til Kristian vil endre reglane sine, samtidig som dei vil forsikre seg om at kundane deira framleis kan endre kontobalansen sin med kva som helst beløp.
Dersom Kristian berre har lov til å setje inn
Finn nokre andre beløp han kan setje inn eller ta ut.
Dersom Kristian har lov til å setje inn
Starthjelp
Kan du finne ein måte å lage
Lærarrettleiing
Kvifor arbeide med denne oppgåva?
I denne aktiviteten får elevane ei første utforsking av addisjon med positive og negative tal, ved å bruke den kjende situasjonen med å setje inn og ta ut beløp frå ein bankkonto. Intensjonen er at han kan brukast saman med aktiviteten Merkeleg bankkonto 2.
Mogleg tilnærming
Forklar reglane som gjeld i Kristians bank: «Du kan berre setje inn
La nokre elevar dele svara sine. To moglege spørsmål kan dukke opp:
- Er det mogleg å endre kontobalansen med kva som helst beløp?
- Kan kvart beløp lagast på meir enn éin måte?
Det andre av desse spørsmåla blir utforska vidare i aktiviteten Merkeleg bankkonto 2, så fokuser på det første spørsmålet.
Éin måte å utforske på er å prøve å lage alle moglege beløp frå
Når elevane har arbeidd med dette ei stund, kan de bruke litt tid på å diskutere det dei har funne. Du kan gå rundt og sjå etter om dei har forstått kvifor det er mogleg å lage kva som helst beløp. Det finst minst to metodar elevane kan bruke for å overtyde seg sjølve om at kva som helst beløp er mogleg:
Metode 1
Alle partalsbeløp er det mogleg å lage berre ved å addere
Dermed kan ein auke summen med
Metode 2
Ein kan lage
Ein kan lage
((+2 kr) + (+2 kr) + (- 3 kr)) + (+2 kr) + ((+2 kr) + (- 3 kr)).
Det betyr at ein kan fortsetje å leggje til (
Deretter kan du seie dette:
«Banken vil endre reglane slik at i staden for å setje inn
Samle klassen til ein diskusjon i plenum, der elevane får fortelje kva dei har funne ut. Du kan også setje opp på tavla det dei har observert om kva for par av innsetjingsbeløp og uttaksbeløp som gjer det mogleg å lage kva som helst beløp.
Her er nokre par du kan gi elevane på slutten av timen for å finne ut kva dei har forstått:
Mogleg utviding
Elevane kan gjere aktiviteten Merkeleg bankkonto 2.
Ressursen er utviklet av NRICH