Fyr langs kysten
Aktivitet
Fyr er plassert langs kysten for å hjelpe til med navigering til sjøs.
De er på sjøen.
Frå kor langt unna kan de sjå eit fyr?
Starthjelp
Du må sjølv ta eigne val ved å bestemme avgrensingar og gjere antakingar. I nokre oppgåver må du også finne den informasjonen du treng for å kunne løyse oppgåva.
Lærarrettleiing
Kvifor arbeide med denne oppgåva?
På Matematikksenteret.no kan du lese kva modellering er og kvifor elevane bør arbeide med modellering.
Mogleg tilnærming
I arbeid med modelleringsoppgåver er det viktig å halde oppe ein balanse mellom rettleiing frå lærer og sjølvstendig arbeid for elevane.
Læraren må la elevane sjølv bestemme avgrensingar, gjere antakingar og finne den informasjonen dei treng for å kunne løyse oppgåva. Samtidig må læraren kunne gi hint eller stille spørsmål slik at elevane kjem vidare i modelleringsprosessen. På Matematikksenteret.no kan du lese meir om undervisning i modellering.
Gode rettleiingsspørsmål
- Korleis kan de forenkle oppgåva?
- Kan de lage ei teikning?
Mogleg støtte
La elevane få tid til å tenkje sjølv før du kjem med hint.
- Kva fyr vil de ta utgangspunkt i, og kva er relevante mål?
- Liste over fyr i Noreg, fordelt på fylke: https://no.wikipedia.org/wiki/Norske_fyr
- Informasjon om jorda: https://nn.wikipedia.org/wiki/Jorda
Mogleg utviding
Kan de lage eit generelt uttrykk som gjeld for alle fyr?
Idé henta frå Blum, W. & Borromeo Ferri, R. (2009). Mathematical modelling: Can it be taught and learnt? Journal of Mathematical Modelling and Application, 1(1), 45–58.
Ressursen er utviklet av Matematikksenteret