Godtepose 2

Stikkord: Modellering

Aktivitet

Du inviterer til bursdagsselskap og de blir fem barn til saman. Mamma har kjøpt inn godteri, og du skal fordele alt godteriet i fem godteposar så rettferdig som mogleg.

Korleis vil du fylle dei fem godteposane?

 

Starthjelp

Du må sjølv ta eigne val ved å bestemme avgrensingar og gjere antakingar. I nokre oppgåver må du også finne den informasjonen du treng for å kunne løyse oppgåva.

 

Lærarrettleiing

Kvifor arbeide med denne oppgåva?

På Matematikksenteret.no kan du lese kva modellering er og kvifor elevane bør arbeide med modellering

Mogleg tilnærming

I arbeid med modelleringsoppgåver er det viktig å halde oppe ein balanse mellom rettleiing frå lærer og sjølvstendig arbeid for elevane.

Læraren må la elevane sjølv bestemme avgrensingar, gjere antakingar og finne den informasjonen dei treng for å kunne løyse oppgåva. Samtidig må læraren kunne gi hint eller stille spørsmål slik at elevane kjem vidare i modelleringsprosessen. På Matematikksenteret.no kan du lese meir om undervisning i modellering.

Mogleg støtte

La elevane få tid til å tenkje sjølv før du kjem med hint.

  • Kva er rettferdig? Må talet på bitar vere likt eller har storleik på godteriet noko å seie?
  • De må fordele alle bitane.

Sjå også Godtepose, for ein litt annan oppgåve.

Ressursen er utviklet av Matematikksenteret

8