Læreplankoblet

Skiskyting

Stikkord: Modellering

Aktivitet

I normaldistansen i skiskyting får utøvarane eitt minutt i tilleggstid for kvar bom på blinkane. Ta utgangspunkt i resultata frå ei øving i eit OL eller VM.

Korleis skulle reglane for tilleggstid vore for at dei norske utøvarane skulle komme lengst mogleg opp på resultatlista?

 

Starthjelp

Du må sjølv ta eigne val ved å bestemme avgrensingar og gjere antakingar. I nokre oppgåver må du også finne den informasjonen du treng for å kunne løyse oppgåva.

 

Lærarrettleiing

Kvifor arbeide med denne oppgåva?

På Matematikksenteret.no kan du lese kva modellering er og kvifor elevane bør arbeide med modellering

Mogleg tilnærming

I arbeid med modelleringsoppgåver er det viktig å halde oppe ein balanse mellom rettleiing frå lærer og sjølvstendig arbeid for elevane.

Læraren må la elevane sjølv bestemme avgrensingar, gjere antakingar og finne den informasjonen dei treng for å kunne løyse oppgåva. Samtidig må læraren kunne gi hint eller stille spørsmål slik at elevane kjem vidare i modelleringsprosessen. På Matematikksenteret.no kan du lese meir om undervisning i modellering.

Mogleg støtte

La elevane få tid til å tenkje sjølv før du kjem med hint.

  • Kva om utøvarane hadde fått 2 minutt i tilleggstid? Kva med 30 sekund?

Mogleg utviding

Ta i bruk dei nye reglane på andre resultatlister, gjerne på tvers av kjønn og årstal. Vil dei norske utøvarane framleis ha gjort det betre?

Ressursen er utviklet av Matematikksenteret

8,9