Bingo!
Aktivitet
I denne aktiviteten treng du papir, blyant og ein terning. La barna lage sitt eige spelebrett ved å teikne ni ruter i eit rutenett. Barna kan gjere dette ved å teikne to loddrette strekar, og såg to vassrette strekar som kryssar desse. Spelebrettet blir då som på biletet.
Når spelebrettet er ferdig teikna, skal barna fylle alle ni rutene med prikkar eller talsymbol frå 1 til og med 6. Barna vel sjølv kva tal dei ønskjer å ha på brettet sitt, korleis dei skal skrivast og kvar dei skal plasserast. Barna kan også trille terning og deretter skrive det talet som dei får i ei valfri rute. Den vaksne kan vere skrivehjelper om barna ikkje vil skrive symbola sjølv. Barna kan gjerne bruke same tal fleire gonger.
Still spørsmål som:
- Noko som tal ønskjer du å plassere der?
- Kva tal finst på terningen, og kva finst ikkje?
- Er det lurt å ha berre sekstal trur du?
- Kor mange ...?
- Kva er favorittalet ditt? Kvifor?
Gongen til spelet er at ein spelemeister kastar ein terning og så skal barna krysse ut dette talet frå brettet sitt, eller plassere noko over talet. Når eit barn har fått tre på rad så roper barnet Bingo! Spel heilt til alle barna har fått fullt spelebrett.
Byt på å vere spelemeister, og utvid gjerne brettet til 16 ruter
(4 * 4 ruter).
Lærarrettleiing
Kvifor jobbe med denne aktiviteten?
I denne aktiviteten møter barna talsymbol og terningkast ved å spele "tre på rad”. Barna opplever i aktiviteten at tal kan uttrykkjast på ulike måtar, og dei får erfaringar med både å telje og å snakke om tal.
Rammeplanmål
Gjennom arbeid med tal, rom og form skal barnehagen bidra til at barna leikar og eksperimenterer med tal, mengd og teljing og får erfaring med ulike måtar å uttrykkje dette på.
Send inn elevsvar
Ressursen er utviklet av Matematikksenteret