Læreplankoblet

Rundballar

Stikkord: Modellering

Aktivitet

Høyballer stablet i fem høyder i trekantet form. En kvinne sitter på lag nummer 2.

Kor høgt er det frå bakken og til toppen av den øvste rundballen?

 

Starthjelp

Du må sjølv ta eigne val ved å bestemme avgrensingar og gjere antakingar. I nokre oppgåver må du også finne den informasjonen du treng for å kunne løyse oppgåva.

 

Lærarrettleiing

Kvifor arbeide med denne oppgåva?

På Matematikksenteret.no kan du lese kva modellering er og kvifor elevane bør arbeide med modellering

Mogleg tilnærming

I arbeid med modelleringsoppgåver er det viktig å halde oppe ein balanse mellom rettleiing frå lærer og sjølvstendig arbeid for elevane.

Læraren må la elevane sjølv bestemme avgrensingar, gjere antakingar og finne den informasjonen dei treng for å kunne løyse oppgåva. Samtidig må læraren kunne gi hint eller stille spørsmål slik at elevane kjem vidare i modelleringsprosessen. På Matematikksenteret.no kan du lese meir om undervisning i modellering.

Gode rettleiingsspørsmål

  • Korleis kan heile stabelen med rundballar sjå ut?

Mogleg støtte

La elevane få tid til å tenkje sjølv før du kjem med hint.

  • Kor høg er personen på biletet?
  • Kor høg er éin rundball?


Oppgåva med bilete er henta frå Rita Borromeo Ferri, i «Learning How to Teach Mathematical Modeling in School and Teacher Education», 2018, 14.

Ressursen er utviklet av Matematikksenteret

8,9,10