Læreplankoblet

Økonomiske råd

Stikkord: Modellering

Aktivitet

Maja bur i Oslo og går siste året på vidaregåande skule. Til hausten skal ho studere.
Ho har lyst til å søkje på 5-årig lærarutdanning på desse studiestadene:

  • NTNU, Trondheim
  • Universitetet i Bergen
  • Nord universitet, Bodø

Ho synest at alle utdanningane og stadene verkar spennande, men treng di hjelp til å vurdere det økonomiske aspektet. Ho vil bu på hybel i nærleiken av studiestaden.

Kva studiestad vil du tilrå Maja å velje?

 

Starthjelp

Du må sjølv ta eigne val ved å bestemme avgrensingar og gjere antakingar. I nokre oppgåver må du også finne den informasjonen du treng for å kunne løyse oppgåva.

 

Lærarrettleiing

Kvifor arbeide med denne oppgåva?

På Matematikksenteret.no kan du lese kva modellering er og kvifor elevane bør arbeide med modellering

Mogleg tilnærming

I arbeid med modelleringsoppgåver er det viktig å halde oppe ein balanse mellom rettleiing frå lærer og sjølvstendig arbeid for elevane.

Læraren må la elevane sjølv bestemme avgrensingar, gjere antakingar og finne den informasjonen dei treng for å kunne løyse oppgåva. Samtidig må læraren kunne gi hint eller stille spørsmål slik at elevane kjem vidare i modelleringsprosessen. På Matematikksenteret.no kan du lese meir om undervisning i modellering.

Gode rettleiingsspørsmål

  • Hvilke utgifter vil Maja få?

Mogleg støtte

La elevane få tid til å tenkje sjølv før du kjem med hint.

  • Kor store kan utgiftene vere?
  • Nødvendig informasjon kan vere semesteravgift, studielån, stipend, leige av hybel, transport i kvardagen, heimreise etc.

 

Oppgåva er henta frå Rita Borromeo Ferri i «Learning How to Teach Mathematical Modeling in School and Teacher Education», 2018, 48.

Send inn elevsvar

Til enhver tid vil det være mulig å sende inn løsning på noen av oppgavene på Mattelist.

Elever står fritt til å sende inn egne løsninger, men vi vil også gjerne at lærere sender inn besvarelser fra klassen sin.

Løsningsforslag kan bli publisert på sidene. Det kan være stas for klassen, samtidig som at andre elever og lærere kan bli inspirert.


Her er en liten veiledning:

  • Vi ønsker en løsning, ikke kun et svar.
  • Skriv løsningen slik at andre kan forstå hvordan du har tenkt.
  • Send gjerne bilder av arbeidet ditt.
  • Bruk gjerne illustrasjoner, grafer, tabeller, tegninger eller andre ting som viser hvilke hjelpemidler du har brukt i løsningen.
Løsningsforslag kan bli publisert på sidene!

Ressursen er utviklet av Matematikksenteret

10